2015. november 16., hétfő

Piri-Piri


Rég volt már konyházós poszt. Pedig az utóbbi két évben eléggé megváltozott az étlapunk. Régebben sokféle főzést igénylő pörkölt és tokányfélét ettünk, na ezek költöztek ki az étlapról. A különféle sültek BBQ és társaik pedig be. Két éve a család legeslegnagyobb kedvence a piri-piri csirke. Ha két hetente egyszer legalább nincs belőle akkor elvonási tüneteink vannak. :))
A piri-piri szósz eredetileg portugál "találmány" volt, onnan került át Afrikába majd szerte a világba. A recept nagyon...képlékeny, mondjuk így. Én még nem találtam belőle két egyformát. De amúgy is talán az a legegyszerűbb ha mindenki ki kísérletezi a neki kedvére valót belőle. (Már ha nem olyan szerencsés és kényelmes hogy tucatnyi készen kaphatóból választhasson.) Én nekem talán leginkább ez az alaprecept jön be:
6-12 piros csili paprika (legtöbbször a bird's eye chili-t preferálják)
egy evőkanál pirospaprika
egy teáskanál só
3-6 gerezd fokhagyma
1 csésze ecet
1 csésze olíva olaj
1-2 evőkanál citromlé

A felaprított csilipaprikát és az összezúzott fokhagymát összekeverjük a fűszerekkel és a többi hozzávalóval. Egy picit összeforraljuk majd bőségesen meglocsoljuk vele a tepsibe készített csirkeszárnyakat. A csirkét fólia alatt 45 percig sütjük 200 fokon, majd a fóliát levéve 10-15 percig pirítjuk. Sült krumplival vagy sült/párolt zöldségekkel is kiváló. Jó étvágyat!



1 megjegyzés:

éva írta...

Ha valaki elkészíti nekem én megeszem :)