2015. október 29., csütörtök

Halloween

Rengetegszer volt már téma itt a blogon a Halloween és a vele járó tökfaragás. Ez a fenti kép az egyik kedvencem volt mindig, 2009-ben készült. De az idő telik ugye. Két éve nem faragtunk tököt. A fiam felnőtt és már nem igazán érdekli, az utolsó tök amit vettünk már faragás előtt megdöglött és pont mire aktuális lett volna addigra ki kellet dobni. A jelmezes cukorka gyűjtögetős Halloween-t itt Angliában én nem találtam meg, pedig anno nagyon szerettük volna a gyerekkel, de hiába mentünk se Londonban se itt vidéken nem találtunk olyan környéket ahol élne ez a szokás. Három sikertelen év után nem is mentünk többet, maradt csak a tökfaragás. Mára pedig ez is kikopott. Igaz van helyette két szép mázas cserép tököm, ünnepkor előveszem, leporolom és ha nem felejtek el mécsest gyújtani bennük akkor még a hangulata is megvan.
Ezen túl pedig lehet a régi tökfaragások emlékével nosztalgiázni. ITT meg ITT meg ITT a két legrégebbi poszt pedig ITT és ITT.


2 megjegyzés:

ókidli írta...

Szia Christine,

Én is kinn élek és zugolvasód vagyok már egy ideje. Nekem most 11 éves a kislányom és most voltunk 4. alkalommal csokit gyűjtögetni. Sajnálom, hogy nálatok nem jött ez össze. Érdekes ezen a környéken még él ez a szokás. Nem csak mi járunk, hanem jönnek is hozzánk és faragott tök is van jó pár helyen. Én örülök ennek, bár annak nem annyira, hogy egy évre elég mennyiségű csokit és cukrot szedtünk össze idén is....Ja, mi Manchester szélén, Stockportban lakunk :)

Üdv
Ildikó

Christine írta...

Kedves Ildikó! Érezd jól magad itt nálam! A cukorka gyűjtés kapcsán másoktól is ezt hallom hogy teljesen környék függő ez a dolog. Gondolom a lakosság összetételén is sok múlik.