2013. október 18., péntek

Nationality checking

 Ez egy újabb lépés az állampolgársági kérelem menetében. Nem kötelező, de ajánlott lépés. A helyi önkormányzatok a Home Office-val karöltve működtetik ezt a szolgáltatást. Aminek az a lényege hogy egy hozzáértő átnézi a beadványt illetve az összes dokumentumot, hogy minden megvan e ami kellhet illetve minden jól van e kitöltve amit ki kell tölteni. Mert becsúszhatnak hibák vagy félreértések. Nekem pl. két délutánomba került mire kitöltöttem mindhármunk nevére a beadványt. Aztán két hétig javitgattam, meg ellenőriztem, meg persze gyűjtögettem a beadandó dokumentum halmazt. Nem kevés papir kell hogy igazolja az ember az ittlétét ráadásul, szeretik ha többszörösen igazolja az ember a dolgokat. És még két hét guberálás után is úgy éreztem akadnak fehér foltok. Hát ezek kitöltésére hasznos a nationality checking, meg azért is mert igy nem kell az összes hivatalos dokumentumot mint útlevél, anyakönyvi kivonatok, jogositvány, stb. elküldeni a Home Office-ba hanem itt az összeset lefénymásolják, hitelesitik és ők továbbitják a beadvánnyal együtt a hivatalhoz. A procedúra kb. két órás és háromszor is átnézik a beadványokat, meg személyenkét ellenőrzik az összes dokumentumot, igazolást és ezek ráadásait is. Velünk nagyon kedvesek és alaposak voltak, szerintünk megérte az árát a dolog. Persze be lehet adni enélkül is a kérelmet, nem kötelező ezt igénybe venni. De mivel egy esetleges hiba miatt simán vissza dobhatják az egészet és ezzel együtt bukjuk a beadás diját is (esetünkben több ezer fontot) igy az ember megtesz mindent hogy ezt elkerülje.

Bővebben a Home Office oldalán ITT.

2 megjegyzés:

sarolka írta...

Ezt mar nekunk is ajanlotta egy ismerosunk, de ahogy most nezem ez nekunk £150 fog fajni. :-( Tudom ez a £3000 kepest bagatell, amennyibe az allampolgarsag fog. Sot ugy hallottam, tanacsoljak a permanent residence kartyat is megigenyelni, ami nyar ota asszem £55 fejenkent. :-(

Gabriella írta...

Húúú micsoda munka ez!Remélem simán átmegy nektek!!