2013. február 28., csütörtök

Five pound

Manka  és Euthymia után én se tudom megállni hogy ne mutassam meg a kedvencemet. Ő az angol öt fontos.

 Aki járatos a szigetország pénzeiben az tudja hogy valójában az öt fontos az bankjegy. Ilyen:


Szóval annak ellenére hogy hivatalosan az öt fontos az papirpénz, azért még jelen vannak ezek a szép méretes öt fontos érmék is...úgy 1990-óta. És nem csak a gyűjtőknek. Hanem mint rendes fizető eszköz. El kell hogy fogadják, ha a boltban ezzel akarnék fizetni, mint ahogy én is a boltban kaptam. Persze ettől még ritkaság, hisz a majd nyolc év alatt össz-vissz kétszer kaptam ilyet visszajáróként a pénztárosoktól.

Itt melléjük sorakoztattam a jelenleg forgalomba lévő többi érmét is hogy látni lehessen mekkora is valójában az öt fontos. Sorban a két font, egy font, húsz penny, öt penny, kettő és egy penny. Sajna ötven penny és tiz penny épp nem volt a pénztárcámban igy azok kimaradtak most a sorból.


10 megjegyzés:

Unknown írta...

Na most már nekem is be kell mutatnom a mi csodás euroinkat! :) Szerencsére darabszámban nem maradunk le mi sem a font mögött. :)

Unknown írta...

Köszönöm neked, én még sosem láttam!

Gabriella írta...

Nem igazság én még sohasem kaptam ilyet!! Szuper jól néz ki. Köszi hogy megmutatttad!! Remélem egyszer nekem is adnak majd egy ilyet valahol!

Zsofia írta...

Szép nagy érme :) Az USA-ban is bele lehet futni még pl 2 dolláros érmébe, amit már nem gyártanak, de el kell hogy fogadják, ha azzal akarsz fizetni.

mariann írta...

Ez ritkabb, mint az 50 fontos:)
Meg en sem lattam, igaz, 50 fontost is csak nehanyszor.

Manka írta...

Én sem ismertem eddig, köszönöm. :) Szép nagyon!
Csilla, várom a te kis euróidat is :)

GlobalGrover írta...

nalunk Amerikaban egy dollaros papirpenz van de neha elofordul a fempenz itt is. bar ritka.

Judit írta...

De szerencses vagy! En meg sosem kaptam es nem is lattam!Orulok, hogy megmutattad!

Zzev írta...

Nekem öt év alatt egy sem jutott még. :( Mondjuk nem is tudtam, hogy van. De innentől aktívan keresem majd.
Majd egyszer próbálj meg Skót vagy Észak Ír fonttal fizetni egy élmény. Persze csak akkor ha szereted ha hamisítással vádolnak.

MM írta...

Jé, nahát, sose láttam még fém ötfontost, pedig hatodik éve itt vagyok, sőt régebben plussz öt évig is, de ilyen pénz sose került a kezembe. Viszont 100 fontos papírpénzt láttam már. :)