2012. szeptember 3., hétfő

Tzatziki

Ez most nem angol konyha. :-)) Inkább görög, és igazán a nyári melegben a legfinomabb talán, de igazi rajongók bármikor szivesen eszik.
Az eredeti alaprecept az nagyjából igy fest:
Tzatziki saláta hozzávalók :
1 kígyóuborka
4 gerezd fokhagyma
2 dl joghurt
só, kapor

Elkészítése:
A kígyóuborkát lereszeljük besózzuk, majd hagyjuk állni fél órát. Amint levet eresztett, kinyomkodjuk és összekeverjük a joghurttal. Hozzáadjuk az áttört fokhagymát és az apróra vágott kaprot, megkeverjük és 1 órára a hűtőbe tesszük, hogy az ízek összeérjenek. A tzatziki saláta kínálható előételként és húsfélékhez is kiváló.

Ennek további variációi szerint ki-ki adhat még hozzá olívaolajat, citromlét őrölt borsot.

Én meg jó szokásomhoz hiven saját módszerem szerint készitem.
Hozzávalók:
2 kigyóuborka, 20 deka feta sajt, 1 nagy pohár (fél liter) natur joghurt, só, száritott kapor illetve fokhagyma granulátum (ez utóbbi kettő nálam azért a száritott verzió mert a fetától igy is elég markáns ize van friss fokhagymával és kaporral nekem már túl tömény).
Az uborkát felkockázom és besózom. A feta sajtot szintén felkockázom. A joghurtba belekeverem a száritott kaprot és a fokhagyma granulátumot. Miután az uborka levét leöntöttem az összes hozzávalót egy tálban összekeverem, majd hűtőbe teszem.
Ha azonnal be akarom habzsolni akkor én a sózást kihagyom, igy az ubi levet eresztését nem kell kivárni.

Jó étvágyat!



5 megjegyzés:

Hilda írta...

most voltunk Görögországban, rengeteget ettem, imádom!
jó a recept, itthon is meg fogom csinálni

Globalgrover írta...

nagyon fincsi am ez! szeretjuk mi is. majd egyszer csinalok. koszi.

Unknown írta...

Gyuszi kedvence, köszönöm a receptet. Már több félét készitettem, de valahogy soha nem volt igazán finom. Kipróbálom a tiédet, mert még minden finom volt aminek a receptjét tőled kaptam! :)

Gwen írta...

Én is köszi, mi is nagyon szeretjük a tzatzikit, most majd nekiesek otthon is! :-)

Gwen írta...

Én is köszi, mi is nagyon szeretjük a tzatzikit, most majd nekiesek otthon is! :-)