2010. április 24., szombat

Újra itt

Újra itt.....
Köszönöm mindenkinek a kedves szavakat! Nagyon jól esik igazán!
A költözésen túl vagyunk. Két és fél nap alatt cuccoltunk át mindent. Én pakoltam a két fiú meg hordta. Iszonyat mennyi holmija összejön az embernek néhány év alatt! Fizikailag eléggé kipurcantunk. Illetve én lelkileg is. Mondhatni nagyon nehezen viseltem hogy el kellet jönni. Én szerettem ott lakni! Nagyon! Első látásra otthon voltam abban a lakásban és mikor anno beköltöztünk első perctől kezdve tudtam mit hova akarok tenni, valahogy adta magát az egész. És most lényegében egyik pillanatról a másikra el kellet jönni.....na ez megviselt. A landlord-tól sem sikerült szépen elválnunk. Nehezményezte hogy egy hónappal a szerződésünk lejárta előtt elköltöztünk. Az hogy előtte négy évig rendes megbizhatóan fizető lakók voltunk annak úgy látszik nem volt jelentősége. Mindenáron kártéritést követelt. Csak épp arról feledkezett el hogy ő volt az aki nem hosszabbitott velünk szerződést merthogy szeretné eladni a lakást. És erről papirunk is van. Azaz nem igazán jogos a követelése. Ez pedig roppant mód nem tetszett neki. Mindegy.

Az új lakás.....kompromisszumok sorozata. Aki tervezte azt szivesen bezárnám ide és ki se engedném többet. De akárhogy is....ez van. A tények tények. Munka nincs, pénzünk nincs. A támogatásunkat két hónapja felfüggesztették. Ez a lakás fele annyiba kerül mint a másik, ahonnan jövő hónapban igy is úgy is el kellet volna költöznünk. Vagyis örülhetünk hogy legalább van hol lakni. De fogalmazhatok úgy is: szokni kell. És tudom hogy meg is fogom szokni, csak most még egy kicsit borzolom a szőrömet, meregetem a karmaimat és fújok mint egy felheccelt macska. :-))
Jó angol szokás szerint ez is amolyan forditott épület. Vagyis a hálószobák néznek az utcára. :-))
A nappali kb. egyharmadával hosszabb mint a régi volt. Viszont nagyon sötét az épület sajátosságai miatt. Ugyanis mögöttünk a metró van. Hangszigetelés gyanánt emeltek egy nyolc méteres támfalat az épület mögött közvetleül. Ez még nem volna baj. De az alig két méteres távolság ellenére erkélyeket is raktak a nappalikra. Igy a támfal és az erkélyeknek köszönhetően napvilág csak módjával jut be a lakás ezen részébe. Kompromisszumként felrúgva az itteni szokásokat fehérre festettük az egészet, ez picit javit a dolgon azon kivül jönnek majd a lámpák. A hálószobák az utcára néznek igy azok szép világosak. Viszont a nappali méretei itt bosszulják meg magukat ugyanis jóval kissebbek. A miénk még istenes csak a nagyobbik fiókos nem fért be a bútorok közül. De Márk kimondottan rosszul járt. Neki már a másik lakásban lévő hálószoba is kezdett túl kicsi lenni, ehez képest az itteni még kissebb. Szóval alváson kivül max. a számitógép és az x-box ami odabent használható. Minden más tevékenység kiszorul beleértve a cuccai egy részét is. Ez neki is megfeküdte picit a gyomrát, de gyerekként könnyebben alkalmazkodik. Amit ezekről a lakásokról tudni kell még az az hogy nincs bennük se hűtő, se tűzhely se mosógép illetve valami oknál fogva felszedték a nappaliból a padlószőnyeget. Ezek a hiányok okoztak némi kényelmetlenséget az első napokban. Hűtő és tűzhely már került azóta egy ismerősnek köszönhetően. A mosógép még várat magára. A padlószőnyeg helyett pedig felteritettük a mi régi szőnyegünket egyenlőre. Igaz ez csak részben orvosolja a problémát a méreteinek köszönhetően. :-))
Amúgy meg rendezgetünk. Még kell néhány dolog, de szerencsére indul a car boot sale szezon igy onnan reméljük pótolni a hiányokat. Később jövök a képekkel. Aztán még késöbb amikor teljesen kész leszünk akkor majd újból. De ez még odébb lesz....

7 megjegyzés:

Emőke írta...

Ezen most kiakadtam...mekkora genyó a landlordotok és basszus még finoman fogalmaztam!!!

A támogatásról: voltatok már itt? http://www.citizensadvice.org.uk/

Ők nem tudnak segíteni?
Nagy-nagy ölelés nektek!!!

LaceE írta...

A kellemetlenségek ellenére továbbra is csak kitartást tudok nektek kívánni. Szorítok, hogy beálljon a rendszer és mielőbb teljesüljön a nagy álmotok :)

Ziebi írta...

Sokat gondoltam rátok, remélem szépen lassan majd szokjátok, berendezkedtek, és megtaláljátok a szépségeit az új laknak is. Innen is nagy ölelés, és kitartás nektek! :)

Gabriella írta...

Próbáld azt nézni ami, ami jó,azt hogy van és hogy olcsóbb. A régi landlord nyilván őrült. Te meg annyira ügyes vagy Christine, mindjárt meleg otthont varázsolsz ebből a lakásból is! Aztán nem örökre szól, csak összejönnek már a dolgok és irány az álomország!Kitartás! Szeretettel gondolok rátok!!
ja mosógép és egyéb dolgok beszerzése ügyben ajánlom még az e-bayt.

Christine írta...

Köszi mindenkinek!
Gabi, tudom hogy meg fogom szokni. Tapasztalatból tudom hogy bármit meg lehet szokni, csak idő kell hozzá. Amúgy a magyarországi lakásunkhoz képest még ez is maga a paradicsom. :-)) Berendezés...nos ez még folyamatban van. A késztől még messzi vagyunk.
Hicu, elég régóta járogatunk a CAB irodájába. Igazából nem tudnak segiteni. Max helyettünk zaklatják a hivatalnokokat. :-)

Tinkmara írta...

Kedves Christine, drukkoltam értetek nagyon. Pénteken jártam nálad utoljára, és nicsak!

Tudom, hogy most ez nehéz, de igaz, ahogy írtad, mindent meg lehet szokni és apró dolgokkal egész szépet lehet varázsolni. Neked meg olyan ügyes kezed van.ű

Átérzem totál, amin keresztül mentek. Mi is még mindig egyetemi évekből való bútorokkal, félig üresen vagyunk, majd szépen lassan.

A legszebbeket nektek, egészésgben legyetek itt, meg szeretetben, a többi meg...
Pusszantás!

Monka írta...

Lehet hülyeséget írok, de a fényt próbáljátok tükörrel "becsalogatni" (nemcsak térnövelő). Nekem is olyan volt az első albérletem Pesten, hogy mindennek kapásból megtaláltam a helyét (pedig 27nm volt) :) A landlord meg k.. be. Valószínűleg pont azért ilyen, mert sajnál elveszíteni egy jólfizető bérlőt! Nagyon szorítok én is hogy elérjétek az álmot!!! :)