2009. augusztus 13., csütörtök

Elkészült egy újabb recept oldal. A hétvégére főztem brassóit. Még a férjem tanitott meg rá huszonsok évvel ezelőtt mert a mi családunk nem ismerte ez az egyszerű de nagyszerű ételt. Azóta is ugyanúgy készitem.

S ha már konyházunk. A héten eszembe jutott egy rég elfeledett receptem. Nem csináltam már vagy tiz éve. Nemes egyszerűséggel csak göngyölt husinak hivom és amolyan véletlen szülemény volt, de nagyon megszerettük. Az eredeti receptem úgy festett hogy végy egy vékonyra kiklopfolt sertés comb szeletet, tegyél rá egy szeletke füstölt szalonnát, egy karika lecsókolbászt, egy karika csemege ubit és nem vagyok már benne biztos de mintha ment volna bele egy hagyma karika is de mondom ez mar nem tuti. A husit tekerd fel hústűvel tűzd össze és rakd lábosba. Kis viz mehet alája. Kb. egy óra alatt elfő a viz ekkor két oldalán megpiritom a husit. Rizibizivel tálalom. Hát valahogy igy festett eredetileg. Nos kérem. Itt füstölt szalonna az ugye nincs, már olyan igazi füstölt (amit otthonról hozattam azt meg a fiúk egy hét alatt felfalták). Lecsókolbász szerűség van, de eléggé arany áron szóval azt nem "pazarolnám" igy el. Mihez is kezdhetnék igy.... ezen morfondiroztam. Aztán fogtam a szelet comb husit rátettem egy szelet bacon-t egy karika hagymát, feltekertem és megtűztem. Lábosban kis vizen egy órát pároltam végül mikor a viz elfőtt kétoldalt megpiritottam majd hogy legyen szaftja egy pici vizzel újra összeforraltam. Rizibizivel tálaltam. Gyerekem két pofára ette! :-)) És nekem is izlett. Hát így néz ki az ujragondolt göngyölt husim.

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Timcso írta...

Imádom a Brassóit, most, hogy láttam az oldaladat róla, meg is kívántam!:)

Arien írta...

Tetszik ez a rusztikus oldal, olyan hangulatos lett a receptnek. Az ember legszivesebben azonnal ki is próbálná.